Bioeconomie.ro

În natură, nimic nu se pierde, nimic nu se câștigă, totul se transformă.

FedEx intentioneaza sa utilizeze combustibil alternativ de Jet facut din deseuri de lemn

Leave a comment


FedEx Shipping

FedEx, compania globala de servicii de livrare prin curier cu sediul in Memphis, Tennessee, a intrat într-un acord cu Red Rock Biocombustibilii cu sediul în Colorado pentru a cumpăra combustibil alternativ de Jet facut din deseuri de lemn. Începând cu anul 2017, FedEx va amesteca primele 6 milioane de galoane din acest combustibil in sediul de la Oakland, producând în cele din urmă cel puțin 48 de milioane de litri pe o perioadă de 8 ani.

FedEx, de asemenea, observă companii producătoare de combustibil alternativ care utilizează uleiuri uzate, deșeuri agricole, deșeuri municipale solide, gaze naturale și alge, pentru a numi doar câteva.

Red Rock Biocombustibili, care este bazată în Fort Collins, Colorado, dezvoltă rafinării în S.U.A. pentru a converti biomasa lemnoasă în surse regenerabile de combustibili pentru Jet, motorină și nafta. Fiecare rafinărie va utiliza 175.000 de tone uscate de materie primă lemnoasă pentru a produce 16 milioane de galoane pe an de produse finite.

Procesul începe cu gazeificarea biomasei lemnoase pentru producerea de gaz de sinteză. Acest gaz de sinteză este curățat și trimis la o unitate Fischer-Tropsch, unde este transformat în hidrocarburi lichide. Hidroprocesarea rafinează hidrocarburile lichide pentru a produce combustibili de jet, diesel, și nafta.

În plus față de FedEx și producătorii de avioane precum Boeing, alte câteva linii aeriene comerciale s-au semnalat un interes reinnoit în biocombustibili și scăderea în continuare a emisiilor de carbon. Potrivit IATA, Asociația Internațională de Transport Aerian, combustibili alternativi durabili de jet  (în prezent, combustibili în mare parte biojet) au fost identificati ca fiind unul dintre elementele-cheie în a ajuta atingerea acestui obiectiv. Acestea sunt singurele variante de combustibili cu emisii reduse de carbon disponibile pentru sectorul aviației pe termen scurt sau mediu.

Biocombustibili derivati din culturi oleaginoase durabile, cum ar fi Jatropha, camelina și alge sau din lemn și deșeuri de biomasă se pot reduce amprenta de carbon de ansamblu cu aproximativ 80% pe întregul lor ciclu de viață. Zboruri de testare care folosesc biocombustibili au fost efectuate de zeci de companii aeriene și s-au dovedit că biocombustibilii functionează și pot fi amestecati cu combustibilul de Jet de existent.

Industria transportului aerian a jucat un rol esențial în promovarea certificării tehnice pentru biocombustibili care pot fi utilizate în prezent pe cursele aeriene de pasageri. Primele zboruri comerciale care utilizează biocombustibili au fost realizate în 2011.

 

sursa: ilbioeconomista.com

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s